Concertreis 2012 Roermond (NL)

Zaterdag 26 mei

Nog een beetje nagenietend van onze Franse trip en het is weeral zover.
Zaterdag 26 mei vertrekken we met onze harmonie voor een driedaags uitje naar Roermond in Nederland.
Rond de klok van acht arriveert de bus en kan met het inladen worden begonnen. Een heel avontuur om alle instrumenten, tassen en koffers een plaatsje te geven in de grote buik van de touringcar.
Stipt 9 uur vertrekken we welgezind naar het avontuur.
Na een vlotte trip van een kleine twee uur, komen we aan in ons hotel, Hotel Roermond – vlakbij het station en in het centrum.
Eerst even iets drinken op het zonovergoten terras om daarna hongerig aan te vallen op de lunch.
Nadat de kamers zijn toebedeeld, gaan we op pad, vergezeld van twee plaatselijke gidsen die ons in een notendop wat over de geschiedenis van Roermond vertellen en vooral over architect Pierre Cuypers die zijn stempel overwegend met kerkbouw achterliet in de stad en ook daarbuiten.
Na deze wandeling worden we naar de aanlegsteiger geleid waar ons een boottochtje over de Maasplassen wacht. Zalig gewoon, boven op het dek met een stralende zon, even luieren en relax genieten van een koele bries. Dat voelt echt als vakantie !
‘s Avonds na het diner gaat het dan richting clublokaal van onze Nederlandse “collegaharmonie”.
Na een speech van onze voorzitter en het afgeven van enkele geschenken, word er nog wat gedronken. Omdat het er eigenlijk vrij rustig is en de temperatuur buiten nog erg aangenaam, besluiten we te voet terug te gaan naar het stadscentrum om dicht bij het hotel nog even na te kaarten en bij te praten op één van de overbevolkte terrassen.
De dag is voorbij gevlogen, tijd om wat nachtrust op te zoeken, want morgen dienen we fris en monter present te zijn.
Liliane

Zondag 27 mei

Na het ontbijtbuffet reden we naar het park naast de kerk om de openluchtmis muzikaal te animeren. Stemmen van onze instrumenten deden we in een naburig ijssalon, teneinde de temperatuur niet onnodig te laten oplopen ! Een enkeling kon toch nog een ijsje versieren !
De kerkklokken riepen ons. Frisse zestigers kwamen op elektrische fietsen aangereden om hun wekelijkse mis te consumeren .Honderden vogels floten onze vijf muziekstukken mee.
Het werd een mooie viering. Na de mis alles opruimen en zorgen dat het gerief een plaatsje kreeg in de bus.
Op de terugtocht reed onze chauffeur eerst honderd meter achteruit om te keren .
Na de lunch in het hotel ging het richting kiosk op het Munsterplein. Daar gaan het gebeuren !
Even snel opstellen, vele handen maken licht werk zodat we al gauw kunnen starten met “Blue Ridge Saga”.
De zon stond in onze ruggen te branden, de bastuba uit Klein-Willebroek, begon stilaan de kleur van zijn koperkleurig instrument over te nemen. Onze Raymond was beter beschermd met zijn petje (nog even snel even opgehaald door zijn bereidwillige eega). De weerberichten volgen heeft toch zijn voordelen.Weinig toehoorders hebben tijdens ons concert gedanst.
Onze chauffeur deed nochtans vanuit de zijlijn wreed zijn best , maar met die hoge temperaturen viel dat wel tegen .
Sommige muzikanten doken al eens naar onder om weggewaaide partituren terug te nemen en zo kwam het dat “Vlieg met me mee” raar klonk. Aan de achterkant speelde men in de Fa-sleutel i.p.v. de originele SOL-sleutel.
Toch eindigde het concert met luid applaus vanop de terrassen. Iedereen tevreden, zowel de muzikanten alsook onze dirigent Erik Buyle. Na enkele biertjes, ons geleverd door Liliane, werden alle instrumenten ingepakt en de stoelen opgeruimd.
Nog snel een mooie groepsfoto voor de archieven en het “werk” zat er op.
21uur. Na het avondmaal gingen een aantal muzikanten en hun eega’s uitwaaien op het terras van het Theaterhotel. In de inkomhal speelde een bekend pianist op een grote vleugel , jawel onze eigenste dirigent. Een tiental leden van onze vereniging hebben dit kunnen meemaken.
Het klonk fantastisch maar om vroege slapers niet te laten ontwaken, mocht het optreden niet te lang duren.
Na enkele drinks op het terras was er wel even paniek ! Een dame uit het gezelschap verscheen niet terug na het toiletbezoek. Later bleek dat ze door de gangen van het hotel dwaalde.
Willy en Frans wilden CHILDFOCUS al inschakelen, maar dat kan slechts tot een bepaalde leeftijd .De dame is later dan toch verschenen en is overgeschakeld van witte droge wijn naar spa rood. Eind goed, al goed !
uw dienaar J.F.. TNRsax .

Maandag 28 mei 2012

De laatste dag van onze driedaagse begint weer met een stralend zonnetje.
Roermond ontwaakt stilletjes op deze Pinkstermaandag.
Na een verfrissende douche en het inpakken van onze bagage, gaan we voor de laatste maal naar het hotel voor een “gezond”ontbijt.
Er staat immers nog een stevige wandeling op het programma.
Wanneer onze bagage is ingeladen, zetten we koers naar de Designer Outlet Roermond.
Na een kwartiertje wandelen, kunnen we beginnen aan onze zoektocht naar leuke koopjes.
Sommigen kiezen voor een gezellig terrasje met een “lekker” biertje. Anderen verkiezen om in Roermond leuke spulletjes aan te schaffen.
Na het shoppen nemen we even de tijd om een terrasje te doen op het Munsterplein en na te genieten van het prachtige concert gisteren.
Om 13.00 uur verzamelt iedereen een laatste keer voor de lunch in het hotel.
Een uurtje later brengt de GPS ons naar het Nationaal Natuurpark De Meinweg. We parkeren onze wagen in de schaduw en rijden nog een eindje mee met de bus die ons tot aan de vertrek-plaats van de Rolvennenroute brengt.We vertrekken door het bos en wandelen langs een stukje heide om dan even te pauzeren aan een ven. Daar maken sommigen van de gelegenheid gebruik om de voetjes even te verfrissen.
Daarna zetten we de wandeling verder door het bos.
Na ruim 4 km zijn we terug bij de bus die ons naar het bezoekerscentrum brengt. Daar krijgt iedereen nog een drankje aangeboden dat zeker smaakt omdat de temperatuur ondertussen is opgeklommen tot zo’n 30 graden.
Over één ding zijn we het eens : dit is een prachtig gebied waar we zeker nog een keertje terugkomen voor een fietstochtje met Lize erbij.
Na het uitwuiven van de bus vertrekken we richting België. Daar belanden we in een file door een ongeval op onze Belgische wegen, die al na enkele dagen last hebben van de warmte.
Rond 19.00 uur zijn we terug in Beveren, waar we kunnen terugdenken aan een gezellig en warm weekend.
Willy en Frans, voorzitter, bestuur en vrienden uit Reet, bedankt dat we er weer bij mochten zijn !!